Total Pageviews

Wednesday, February 2, 2011

Persada

28 hari bulan satu sekitar jam 9.00 malam, aku bertolak dari PPP terus ke UiTM Machang Kelantan. Lebih kurang jam 7.00 pagi kami sampai di UiTM tersebut. Jam 10.00 pagi terus dengan aktiviti dengan anak-anak Felda Kemahang disitu dan keesokan harinya kami bergotong-royong di felda tersebut.

Di sini bukan aku ingin menceritakan aktiviti aku di sana. Tapi aku ingin bertanya. Tahukah kamu apakah itu Persada? Di UTeM sendiri ada Persada yang dinamakan Persada UTeM.

Logo Persada UTeM yg ke-2
Persada adalah Sekretariat Permaufakatan Siswa Siswi Felda iaitu satu badan yang ditubuhkan untuk menjaga anak-anak Felda di universiti.

Yang menjadi persoalan aku disini kenapa masih ramai anak-anak atau cucu-cucu Felda yang belajar di universiti belum mendaftar disini.
Adakah anda malu kerana anda anak felda? Aku minta janganlah, walaupun aku bukan anak felda tapi aku rasa tak salah untuk menjadi anak felda. Ini kerana anda perlu berbangga dengan ayah atau atuk anda yang sanggup melakukan satu perubahan besar untuk mengubah hidup yang dulunya daif kini anak-anak felda boleh berbangga dengan percapaian yang telah dimiliki.
Disini aku ingin nyatakan kepada anak-anak felda yang berdaftar di dalam Persada terdapat pelbagai faedah yang aku sendiri kekadang cemburu tetapi kata orang rezeki orang lain-lain.

Jadi disini aku seru kepada anak-anak felda di UTeM untuk menyertai Persada UTeM. Aku dapati yang mendapat dibawah Persada UTeM lebih kurang 100 orang sahaja tetapi bilangan anak-anak felda di UTeM ramai mencecah sehingga 800 orang. Mana hilangnya lagi 700 orang itu. Fikir-fikirkanlah.
Sekian.

4 comments:

  1. afiq.....

    letak la logo persada sekali...
    kalau boleh gambar2 kita gi felda kemahang...

    ReplyDelete
  2. thanks for the entry..
    its special for us..
    singgah la ke blog persada yg br di buat..
    http://persadautem.blogspot.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...